In deze functie ben je verantwoordelijk voor het maken van (schets) ontwerpen en offertes voor kleine aanpassingen en uitbreidingen van beveiligingsoplossingen waarbij de benodigde kennis van beveiligingsoplossingen vanuit de praktijk kan worden toegepast. Het grootste deel van de offerte- en prijsaanvragen komt voort uit onderhoud van de betreffende installaties. In je functie heb je veel contact met onze Service Monteurs maar ook met onze sales collega’s en klanten. Je rapporteert aan de manager van de afdeling.
Organisatie
Het bedrijf maakt diverse beveiligingsoplossingen.
Wij zoeken
Beantwoorden van (telefonische) commerciële vragen, van onderhoudsmonteurs en klanten, die ontstaan tijdens het uitvoeren van onderhoud of het oplossen van storingen.
Lezen en interpreteren van rapporten van onderhoud en offerte-aanvragen;
Verantwoordelijk zijn voor juiste opstelling en opvolging van BORG offertes;
Maken van eenvoudige / kleine schetsontwerpen van het systeem;
Uitzoeken van de (on)mogelijkheden van bepaalde beveiligings-oplossingen en deze bespreken met de collega’s van verkoop en uitvoering (werkvoorbereiding, projectleiding, engineering en inbedrijfstelling);
Opvragen van materiaal, tijd, prijzen en werk van/door leveranciers en derden t.b.v. calculaties;
Laten verwerken van de mogelijke gevolgen voor de waarde van het onderhoudscontract;
Inschatten van technische en project risico’s en het vertalen hiervan in de kostprijs en offerte;
Verantwoordelijk voor het opstellen van kostprijscalculaties voor systemen en het onderhoud van systemen;
Opstellen van offertes (zowel Nederlands als Engelstalig) en het opvolgen hiervan;
Laten autoriseren van calculaties en offertes;
Verzorgen van de documentatie en informatie bij de offertes naar klanten;
Verzorgen van de juiste technisch commerciële ondersteuning voor de (commerciële) buitendienst;
Het juist vullen van de informatie binnen het CRM en ERP pakket;
Het aanbod
Een afgeronde MBO/HBO opleiding in een technische richting
Goed kunnen onderzoeken van de wensen, behoeften en de mate van tevredenheid van de interne- en externe klant;
Prioriteiten stellen aan een goede dienstverlening c.q. service;
Onder tijdsdruk goed functioneren en houdt deadlines in de gaten;
Goede communicatieve vaardigheden, oplossingsgericht en je werkt gestructureerd;