Support Engineer Frontoffice

bij ISSYS ICT  -  Alkmaar
Baan
0
325
07-07-2020

Over deze vacature

Als Support Engineer ben je samen met een hecht team van collega’s het aanspreekpunt voor technische vragen en incidenten. Het doel is blije en tevreden klanten. Goed luisteren en doorvragen behoren dan ook tot jouw talenten. Door klanten de juiste vragen te stellen ben je in staat om tot de kern van een probleem te komen, waarna je met de vraag of het probleem aan de gang gaat. Gedurende dit proces houd je de klant goed op de hoogte en leg je de ondernomen acties vast in ons klantsysteem. 

Plus- en minpunten

+ Je werkt in een hecht team van gezellige collega’s waar je altijd op kan terugvallen
+ Je hebt je eigen buddy die je alle kneepjes van het vak leert
+ Je hebt dagelijks contact met veel verschillende organisaties met uiteenlopende omgevingen
+ Iedere dag maak jij weer één iemand fan van ons bedrijf
+ Je krijgt veel ruimte voor het delen van jouw ideeën en het nemen van initiatieven
- Je collega’s ontvoeren je één keer per week naar de Subway of de McDonald’s

Hoe jouw dag er uit kan zien

Een van onze klanten belt op met de opmerking dat de server waar zij op werkt erg traag reageert. Je bespreekt de vraag kort met een collega, waarna je de klant vragen stelt om een beter idee te krijgen waar het probleem mogelijk door wordt veroorzaakt. Na een korte analyse kom je erachter dat de systeempartitie van de server bijna geen vrije ruimte meer heeft. Het blijkt dat een applicatie in korte tijd een grote hoeveelheid data heeft gegenereerd. Op aanraden van je collega neem je contact op met de leverancier van de applicatie. Het blijkt om een update te gaan die per abuis is uitgerold. Samen bedenken jullie een plan om de klant zo snel en zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Om te voorkomen dat dit zich in de toekomst nog een keer voordoet geef je dit door aan één van de Servicemanagers. Zij doen verder onderzoek en pakken, eventueel samen met jou, de verbeteracties op. Tot slot leg je alle ondernomen handelingen en acties vast in het klantsysteem.

Hier doe je het voor

  • Een prima vergoeding voor jouw inspanningen.
  • Een omgeving waarin je fouten mag maken als je er maar van leert.
  • Alle ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • Teamuitjes, gameavonden, evenementen en een borrel op vrijdagmiddag.
  • Opleidingen, coaching en doorgroeimogelijkheden.
  • Een reiskostenvergoeding en pensioenregeling.
  • 25 vakantiedagen plus 8% vakantiegeld.
  • Een hecht team van leuke collega’s met veel kennis van zaken.

Wat je moet bezitten

Dit zijn vaardigheden en competenties die je reeds moet bezitten om de functie goed te kunnen uitoefenen

Competenties 
Competenties zijn een verzameling van kennis aangevuld met persoonlijkheid, intelligentie en motivatie.

  • Aandacht voor details
  • Aanpassingsvermogen
  • Ambitie
  • Initiatief
  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Optreden
  • Probleemanalyse
  • Samenwerken
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Inlevingsvermogen
  • Stressbestendigheid
  • Voortgangscontrole
  • Integriteit
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Zelfontwikkeling
  • Inzicht
  • Vakgerichtheid
  • Verantwoording
  • Communicatie en Samenwerking
  • Kritisch Denken en Problemen oplossen
  • Digitale Vaardigheden
  • Kunnen Leren

Vaardigheden 
Vaardigheden zijn activiteiten waar je goed in bent.

  • Klantvriendelijkheid
  • Servicegericht
  • Afgeronde IT-opleiding
  • Bereid certificaten te halen
  • Enige kennis van MS infrastructuren
  • Beheerst Nederlandse taal
  • Beheerst Engelse taal
  • Kennis van ITIL-processen

Wil je solliciteren op deze baan?

Login of maak snel je account aan. TalentZ maakt een slimme match tussen jou en het bedrijf! Zo zie je direct of deze baan bij jou past!

Vacature eigenschappen

  • MBO
  • 50 - 250 medewerkers
  • Fulltime
  • Helpdeskmedewerker ICT
  • Medewerker ICT
  • ICT-beheerder
  • Medewerker ICT support
  • Allround medewerker IT systems and devices

Deel deze vacature