Inkoop medewerker

bij Vekto B.V.  -  Almere
Baan
0
129
18-06-2021

Over deze vacature

Functieomschrijving Inkoop Medewerker Vekto

 

Doel van de functie:

Vekto BV is een technische groothandel in Almere. De rol van inkoop betreft een veelzijdige en verantwoordelijke functie waarbij je een belangrijke schakel bent binnen het bedrijf. Je zoekt proactief nieuwe leveranciers en onderhoudt het netwerk van bestaande leveranciers voor zowel het huidige assortiment als voor nieuwe producten.

 

Verantwoordelijkheden & Taken:

  • Je draagt zorg voor het plaatsen van bestellingen bij onze leveranciers.
  • Je bewaakt het orderproces en zorgt voor tijdige levering van materialen, producten en neemt, indien nodig, tijdig maatregelen om dit te realiseren.
  • Controleren en navragen van inkoopprijzen en levertijden.
  • Het bijhouden en actualiseren van productgegevens, prijzen en levertijden binnen AGP en Excel.
  • Het maken van inkoopanalyses.
  • Commercieel inzicht die doel- en resultaatgericht zijn. 
  • De verhouding tussen de gebruikte middelen en de gerealiseerde resultaten optimaliseren,   is de belangrijkste prioriteit van de inkoper.
  • Beheer en uitvoering van het gehele inkoopproces.
  • Her plannen, tijdig en correct inkopen van alle producten en onderdelen en toezien op ontvangst en aanwezigheid van de juiste producten.
  • Onderhandelen over prijs en levertijd.
  • Verantwoordelijk voor voorraadbeheer.
  • Onderhouden van  contacten met leveranciers en klanten.
  • In staat processen te analyseren, optimaliseren en kosten te reduceren.

Vaardigheden en Functie-eisen:

  • HBO werk- en denkniveau, richting logistiek/bedrijfskunde/inkoop/commercie.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk.
  • Commercieel inzicht.
  • Een dienstverlenende / ondersteunende instelling.
  • Cijfermatig goed onderlegd en nauwkeurig.
  • Doel – en resultaat gericht.
  • Open en duidelijk in je communicatie.
  • Stress bestendig
  • Je hebt aantoonbare ervaring met inkoop / planning of een soortgelijke rol.
  • Je bent pragmatisch, beschikt over een hands-on mentaliteit en behoudt het overzicht.

 

Wat je moet bezitten

Dit zijn vaardigheden en competenties die je reeds moet bezitten om de functie goed te kunnen uitoefenen

Competenties 
Competenties zijn een verzameling van kennis aangevuld met persoonlijkheid, intelligentie en motivatie.

  • Initiatief
  • Klantgerichtheid
  • Mondelinge vaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Plannen & organiseren

Vaardigheden 
Vaardigheden zijn activiteiten waar je goed in bent.

  • Stressbestendig zijn
  • Verkoopcijfers van producten bestuderen
  • Analyses gebruiken voor commerciële doeleinden

Wil je solliciteren op deze baan?

Login of maak snel je account aan. TalentZ maakt een slimme match tussen jou en het bedrijf! Zo zie je direct of deze baan bij jou past!

Vacature eigenschappen

  • 10 - 50 medewerkers
  • €2800 - €3000 p/m
  • Fulltime
  • HBO/WO
    • Elektrotechniek

    Deel deze vacature