Relatiebeheerder Samenstelpraktijk | Assistent-Accountant

bij YPA 24/7 B.V.  -  Amsterdam
Baan
0
654
06-04-2021

Over deze vacature

Voor onze groeiende organisatie in Amsterdam zijn wij op zoek naar een relatiebeheerder/Assistent-Accountant. Jij bent de beste financiële adviseur die jouw klanten zich kunnen wensen. Je weet precies wat er bij jouw klanten speelt op welke uitdaging, kansen en risico’s ze moeten en kunnen anticiperen. Je adviseert en begeleidt (internationale) mkb-ondernemers bij behalen van hun ambities. Digitalisering, automatisering en data-analyse zijn hierbij onmisbaar in je rol als relatiebeheerder/Assistent-Accountant

Als relatiebeheerder ga je het volgende doen:

  • Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor de klanten binnen de aan jou toegewezen portefeuille;
  • Je coördineert de samenstelwerkzaamheden en bent verantwoordelijk voor de planning, uitvoering en rapportering van alle werkzaamheden in jouw klantenportefeuille;
  • Je motiveert, begeleidt en coacht een ervaren assistent in zijn persoonlijke en professionele ontwikkeling en zorgt voor een prettige werksfeer in ons informele team;
  • Je stelt complexe jaarrekeningen samen;
  • Je verwerkt meerdere grote en kleine administraties;
  • Je adviseert klanten gevraagd en ongevraagd over financiële vraagstukken en over het optimaliseren en digitaliseren van administratieve processen;
  • Je stelt managementrapportages op voor je klanten;
  • Je bereidt diverse fiscale aangiften voor;
  • Je bent actief in het binden van bestaande klanten en het vinden van nieuwe klanten.

Als relatiebeheerder heb je het volgende profiel:

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding in de Accountancy;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de samenstelpraktijk;
  • Je hebt voorkeur om te werken met mensen én cijfers en interesse in digitalisering;
  • Je werkt graag met digitale tools en weet hoe belangrijk het is om jezelf hierin te blijven ontwikkelen;
  • Je levert met je vaktechnische kennis een bijdrage aan de ontwikkeling van de organisatie;
  • Je hebt een ‘hands-on’ en ondernemersmentaliteit;
  • Je hebt een flexibele en proactieve instelling;
  • Je beschikt over commerciële vaardigheden;
  • Je werkt graag in teamverband;
  • Je beheerst naast de Nederlandse taal ook de Engelse en Duitse taal;
  • Je denkt graag mee hoe wij als organisatie nog beter kunnen worden.

Ben je een ervaren Assistent-Accountant met 3-5 jaar werkervaring en klaar voor de volgende stap? Ook dan kun je op deze vacature reageren.

Als relatiebeheerder krijg je van ons het volgende:

  • Een boeiende en uitdagende baan bij een innovatief accountantskantoor;
  • De kans om mee te bouwen aan de organisatie;
  • Een werkweek van 24 tot 40 uur;
  • Je werktijden flexibel indelen (ook na corona kun je deels thuis blijven werken);
  • Een marktconform salaris;
  • Een ambitieus team en een uitstekende collegiale sfeer;
  • Een brede en gevarieerde klantenportefeuille;
  • De mogelijkheid om door te groeien;
  • Hulp bij jouw persoonlijke en vaktechnische ontwikkeling;
  • Een laptop en telefoon van de zaak.

Wij vinden het belangrijk dat ons team een goede balans houdt tussen werk en privé. Daarom heerst er bij ons geen overwerk-metaliteit.

Wat je moet bezitten

Dit zijn vaardigheden en competenties die je reeds moet bezitten om de functie goed te kunnen uitoefenen

Competenties 
Competenties zijn een verzameling van kennis aangevuld met persoonlijkheid, intelligentie en motivatie.

  • Aandacht voor details
  • Luisteren
  • Oordeelsvorming
  • Probleemanalyse
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Inzicht
  • Vakgerichtheid

Vaardigheden 
Vaardigheden zijn activiteiten waar je goed in bent.

  • Boekhoudkundige technieken
  • Belastingen berekenen
  • Jaarrekeningen opstellen
  • Jaarrekeningen interpreteren
  • Belastingwetgeving
  • Belastingaangifteformulieren voorbereiden
  • Fraudedetectie
  • Boekhoudregelgeving
  • Processen van de boekhoudafdeling
  • Boekhouding controleren
  • Boekhoudkundige fouten identificeren
  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen
  • Processen van de financiële afdeling
  • Financiële jaarrekeningen
  • Boekhoudcertificaten koppelen aan boekhoudkundige transacties
  • Boekingen
  • Een balans opmaken
  • Afschrijving
  • Voorlopige balansen opstellen
  • Zorgen voor de naleving van boekhoudkundige afspraken
  • Financiële prestaties van een bedrijf analyseren
  • Boekhoudkundige procedures opstellen
  • Boekhouding verklaren

Wil je solliciteren op deze baan?

Login of maak snel je account aan. TalentZ maakt een slimme match tussen jou en het bedrijf! Zo zie je direct of deze baan bij jou past!

Vacature eigenschappen

  • 1 - 10 medewerkers
  • Fulltime
  • HBO/WO
    • Accountancy
    • Bedrijfseconomie

    Deel deze vacature